JURIDISCHE MEDEDELINGEN
1. IDENTIFICATIE VAN DE PARTIJEN
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing tussen:
1.1.1 Chronostock (waarvan de bedrijfsnaam „1POPUPSTORE” SRL is), waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 1420 Braine-l'Alleud, Avenue du Commerce 50, geregistreerd bij de Banque Carrefour des Entreprises onder het nummer 0826.350.720, hierna de „Verkoper” genoemd; en
1.1.2 De „Klant”, d.w.z. elke natuurlijke of rechtspersoon die de Producten van de Verkoper bestelt.
1.2 De Klant en de Verkoper worden hierna gezamenlijk de „Partijen” genoemd.
2. DEFINITIES
2.1 Zoals gebruikt in het Contract, hebben de volgende termen de betekenis zoals uiteengezet in deze Sectie 2, tenzij de context waarin de term wordt gebruikt er een andere betekenis aan geeft:
2.2 „" Consument "” verwijst naar elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die niet binnen het kader van zijn commerciële, industriële, ambachtelijke of liberale activiteit vallen.”
2.3 „" Contract "” verwijst naar de bepalingen van deze algemene voorwaarden die kunnen worden aangevuld met de specifieke voorwaarden die uitdrukkelijk tussen de partijen zijn overeengekomen.”
2.4 „Producten” verwijst naar de producten en diensten die de Klant bij de Verkoper heeft besteld.
2.5 Onder „overmacht” wordt verstaan feiten of omstandigheden buiten de wil van de partij die zich erop baseert en die redelijkerwijs niet konden worden verwacht of vermeden, waaronder bijvoorbeeld: veranderingen in het normatieve kader, oorlog, burgerlijke onrust, de vernietiging van installaties of materialen door brand, overstromingen, aardbevingen, explosies of stormen; industriële onlusten; de epidemie, het falen van openbare vervoerders of openbare diensten, interne of externe stakingen, stoornissen sociale, terroristische daden, natuurrampen, overstromingen, branden, overstromingen, branden, storingen van leveranciers of onderaannemers, storingen in elektriciteit, netwerkaanbieders, algemene internetuitval, storingen in telecommunicatiediensten. Ondanks de kennis van het bestaan ervan door de partijen, wordt uitdrukkelijk bepaald dat de coronavirusepidemie een geval van overmacht vormt wanneer deze een partij treft.
2.6 „" Website "” betekent de website die toegankelijk is via de URL” https://www.chronostock.be ” en al zijn pagina's.
3. BEZWAAR MAKEN
3.1 Het doel van het Contract is het definiëren van de voorwaarden waaronder de Verkoper een of meer Producten aan de Klant verkoopt.
3.2 Wanneer de klant een of meer producten koopt in een verkooppunt (winkel) van de verkoper, is het contract geldig gesloten en wordt de verkoop tussen de klant en de verkoper als perfect beschouwd na betaling van de prijs van het product (en) door de klant of, indien van toepassing, een aanbetaling.
3.3 Wanneer het contract via de website wordt gesloten, is het contract geldig gesloten en wordt de verkoop tussen de klant en de verkoper als voltooid beschouwd zodra de klant zijn bestelling door de klant heeft gevalideerd, tenzij de klant ervoor heeft gekozen het product (en) op te halen bij het verkooppunt van de verkoper bij een verkooppunt van de verkoper met betaling van de producten die bij afhaling in het verkooppunt van de verkoper zijn gereserveerd (in dit geval de Het contract wordt gesloten in overeenstemming met paragraaf 3.2). Na de validatie van zijn bestelling op de website ontvangt de klant een bevestigingsmail van de verkoper. Geen enkel ander product dan de producten die uitdrukkelijk in de bevestigingsmail worden vermeld, worden geacht, zelfs niet stilzwijgend, in het Contract te zijn opgenomen.
3.4 De foto's van de producten op de website of in enig ander document van de verkoper geven een waarheidsgetrouw beeld van de aangeboden producten weer, maar zijn niet contractueel voor zover ze geen perfecte gelijkenis met de fysieke producten kunnen garanderen. De verkoper kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld als de kenmerken van de producten verschillen van de afbeeldingen op de website of op enig ander document van de verkoper of als deze laatste onjuist of onvolledig zijn.
3.5 Wijzigingen die door de Klant in het Contract zijn aangebracht, zijn alleen geldig als de Verkoper ze schriftelijk heeft aanvaard en bevestigd. Als de betaling van een voorschot is voorzien op het moment van de bestelling, kan de Klant er niet op vertrouwen dat de aanbetaling niet wordt betaald om van zijn verplichtingen te worden ontheven.
3.6 De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn aanbod op elk moment in te trekken voordat het door de klant wordt aanvaard.
3.7 De verkoper behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de levering van de producten pas te starten na betaling van de aanbetaling wanneer de betaling van een voorschot gepland is. In geval van een vertraging in de betaling van de aanbetaling is de verkoper niet verantwoordelijk voor het overschrijden van de termijnen voor de levering van de producten.
3.8 De verkoper behoudt zich het recht voor om bestellingen en reserveringen te weigeren in de volgende gevallen: in geval van ernstig vermoeden van kwade trouw of opzet van oplichting door de klant; in geval van herhaaldelijk misbruik van het herroepingsrecht door de klant; in geval van een vermoeden van herhaald misbruik (van de wet) of fraude door de klant; in geval van mededeling door de klant van foutieve, verdachte of onjuiste gegevens; als de verkoper vindt dat een klant verstrekt meerdere keren fictieve gegevens; als de verkoper een abnormale bestelhoeveelheid opmerkt — mogelijk in verschillende inkooporders — die verder gaan dan strikt persoonlijk gebruik door de klant; als kan worden aangenomen dat bestellingen zijn gedaan voor wederverkoopdoeleinden; wanneer de bestelling is geplaatst door een minderjarige; in geval van overmacht.
3.9 Het Contract is enkel geldig als de Klant zijn woon- of verblijfplaats in België heeft. De verkoper verkoopt niet buiten het Belgische grondgebied. Het Contract is niet geldig als het afleveradres van het product zich buiten het Belgische grondgebied bevindt.
3.10 Er wordt uitdrukkelijk bepaald dat alle aanbiedingen van de verkoper slechts geldig zijn zolang de voorraad strekt. De aansprakelijkheid van de verkoper kan nooit in twijfel worden getrokken wanneer een product niet langer beschikbaar is.
4. TERMIJNEN EN ANNULERING VAN DE BESTELLING
4.1 De vermelding van termijnen door de Verkoper voor de levering van de Producten is slechts indicatief en vormt op geen enkele wijze een resultaatverbintenis, tenzij anders bepaald. De uitvoeringstermijnen beginnen pas te lopen vanaf de datum van levering van alle elementen en informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de bestelling door de Klant. Elke vertraging die te wijten is aan de Klant bij het begin of tijdens de levering zal resulteren in een verlenging van de levertijden. De verkoper wijst elke verantwoordelijkheid af in geval van vertraging in de uitvoering van de bestelling wanneer de klant, met instemming van de verkoper, wijzigingen aanbrengt in de bestelling na de eerste validatie van de bestelling.
4.2 Een vertraging in de uitvoering van de bestelling kan in geen geval aanleiding geven tot het recht op beëindiging van het Contract, noch tot een verplichting van de kant van de Verkoper om schadevergoeding te betalen aan de Klant.
4.3 Wil een termijn bindend zijn, dan moet het bindende karakter van deze termijn duidelijk als zodanig worden gespecificeerd en vooraf en schriftelijk door de verkoper worden aanvaard. In dat geval kan de klant, als de strikte termijn niet wordt gerespecteerd door de verkoper, een vergoeding krijgen voor de schade die hij daadwerkelijk heeft geleden en waarvan hij het bewijs levert dat het bedrag van deze vergoeding niet hoger mag zijn dan 10% van de totale prijs van de bestelling van de klant. Wanneer een strikte termijn geldig is aanvaard door de verkoper, is de verkoper niet langer verplicht deze termijn in acht te nemen in de volgende omstandigheden: (i) het optreden van een geval van overmacht, (ii) niet-naleving van de betalingsvoorwaarden door de klant, (iii) de wijziging van de bestelling door de klant, (iii) de wijziging van de bestelling door de klant, aanvaard door de verkoper, (iv) elke vertraging die wordt toegeschreven beschikbaar voor de klant, bijvoorbeeld voor de levering van de door de verkoper gevraagde informatie, (iii) de wijziging van de bestelling door de klant, aanvaard door de verkoper, (iv) elke vertraging die te wijten is aan de klant, bijvoorbeeld voor de levering van de door de verkoper gevraagde informatie en (v) vertraging bij de leverancier of tekort aan arbeidskrachten.
4.4 De bestelling kan automatisch worden geannuleerd, zonder opzegtermijn of schadevergoeding in geval van faillissement, een situatie die valt onder de bepalingen van Boek XX van het Wetboek van Economisch Recht, vrijwillige of gerechtelijke liquidatie of de onherstelbare slechte toestand van de zaken van de Klant.
4.5 De bestelling kan zonder voorafgaande kennisgeving of schadevergoeding en onverminderd andere rechtsmiddelen door een van de partijen worden geannuleerd in geval van een ernstige fout of tekortkoming die aan de andere partij wordt toegeschreven bij de uitvoering van contractuele verplichtingen, onverminderd de betaling van een schadevergoeding door de auteur van de ernstige fout of ernstige overtreding. Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat elke niet-nakoming door de Klant van zijn betalingsverplichtingen een ernstige inbreuk vormt.
4.6 De onmogelijkheid voor de verkoper om zijn verplichtingen uit hoofde van het contract na te komen als gevolg van overmacht leidt tot de opschorting van de uitvoering van het contract als de onmogelijkheid om het contract uit te voeren niet langer duurt dan 90 kalenderdagen. De opschorting van de uitvoering van het Contract leidt automatisch tot een verlenging van alle daarin genoemde termijnen met een aantal kalenderdagen gelijk aan het aantal kalenderdagen dat onder de opschortingsperiode valt. De bestelling kan door elke partij automatisch worden geannuleerd, zonder voorafgaande kennisgeving of vergoeding in geval van opschorting van de uitvoering als gevolg van een geval van overmacht dat langer dan 90 kalenderdagen duurt en op voorwaarde dat de andere partij vóór het einde van de periode van 90 kalenderdagen op de hoogte wordt gesteld.
5. INFORMATIEVERPLICHTINGEN VOOR KLANTEN
5.1 De klant zal de verkoper op elk moment en kosteloos alle nuttige, vereiste of gevraagde informatie, documenten en assistentie verstrekken die nuttig zijn voor de goede uitvoering van de bestelling. De door de klant verstrekte informatie moet nauwkeurig en nauwkeurig zijn en zo snel mogelijk aan de verkoper worden verstrekt. De verkoper is niet verantwoordelijk en de verkoper biedt geen enkele garantie in het geval dat een tekortkoming het gevolg is van een niet-nakoming door de klant van zijn verplichting om de verkoper te informeren.
5.2 Om via de Website een bestelling te kunnen plaatsen, moet de Klant de verplichte informatie (naam, voornaam, adres,...) invullen die nodig is voor de verwerking van zijn bestelling, zoals verstrekt op de Website door de Verkoper.
5.3 De klant verbindt zich ertoe de verkoper alleen nauwkeurige en volledige informatie te verstrekken. Als de door de klant verstrekte informatie onjuist, onnauwkeurig of onvolledig blijkt te zijn, kan de verkoper de door de klant geplaatste bestelling annuleren en schadevergoeding eisen voor alle schade die hij zou lijden als gevolg van de inbreuk die aan de klant kan worden toegeschreven. De klant zal de verkoper tijdig op de hoogte brengen van eventuele wijzigingen in zijn eigen informatie.
6. VERKOOPPRIJS
6.1 De prijzen van de Producten zijn prijzen in euro, inclusief alle belastingen (Recupel, Auvibel, BTW,...). De prijzen van de producten, noch de verzendkosten, noch de administratieve kosten. De klant verbindt zich ertoe de btw en de kosten en uitgaven te betalen zoals gefactureerd door de verkoper. Elke verhoging van het btw-tarief of elke nieuwe belasting die tijdens de uitvoering van de bestelling zou worden geheven, komt voor rekening van de klant. Alle prijzen zijn gebaseerd op de afhaling van het product door de klant. Eventuele aanvullende diensten (levering of andere) zijn daarom niet inbegrepen in de prijs van de producten en, indien de levering door de verkoper wordt geaccepteerd, worden de producten geleverd tegen betaling van extra kosten.
6.2 De belastingen die van kracht zijn op de datum van betaling van de prijs door de Klant. Alle bestellingen zijn uitsluitend betaalbaar in euro. De betalingskosten zijn voor rekening van de klant.
6.3 De prijzen worden bepaald door de verkoper en kunnen daarom op elk moment worden gewijzigd, op voorwaarde dat de prijs van bestellingen die zijn geplaatst of uitgevoerd op de datum waarop de prijswijziging plaatsvindt, ongewijzigd blijft.
6.4 Elk geschil met betrekking tot een factuur van de verkoper moet schriftelijk worden geformuleerd binnen acht (8) kalenderdagen na de datum van uitreiking van de factuur. Het geschil ontslaat de Klant niet van zijn betalingsverplichting. Elke factuur die door de verkoper wordt uitgegeven en die niet binnen een periode van acht (8) kalenderdagen wordt betwist, wordt geacht door de klant te zijn aanvaard voor wat betreft het bedrag en kan op een later tijdstip niet worden betwist.
6.5 Wanneer een aanbetaling in combinatie met de bestelling wordt betaald zodra de bestelling is geplaatst, behoudt de verkoper zich het recht voor om de bestelling alleen uit te voeren op basis van een bewijs van betaling van de aanbetaling. Als de klant een consument is en een aanbetaling moet doen, zal de verkoper hem een bestelformulier geven.
6.6 De facturen van de verkoper zijn contant betaalbaar. Als een factuur niet op de vervaldag wordt betaald, zijn alle bedragen die de klant aan de verkoper verschuldigd is, onmiddellijk opeisbaar, ongeacht de eerder verleende betalingsfaciliteiten. Onverminderd de voorgaande bepalingen machtigt de niet-betaling van een factuur op de vervaldag de verkoper eveneens om de uitvoering van zijn diensten voor de klant op te schorten, elke lopende opdracht te beëindigen en/of een bestelling in te houden tot volledige betaling van alle schulden, met inbegrip van schadevergoeding, laattijdige betaling en aanmaningskosten, met inbegrip van schadevergoeding, laattijdige betaling en aanmaningskosten, zonder dat de verkoper enige schadevergoeding hoeft te betalen als gevolg van deze opschorting of beëindiging.
6.7 Het bedrag van elke factuur van de Verkoper die niet volledig is betaald op de vervaldag wordt automatisch en zonder voorafgaande ingebrekestelling verhoogd met een rente van één (1) procent per maand, waarbij elke begonnen maand als een volledige maand wordt beschouwd. De rente op betalingsachterstand wordt elk jaar gekapitaliseerd.
6.8 Onverminderd de overige bepalingen van het Contract heeft de Verkoper bij gebreke van betaling van een factuur van de Verkoper binnen dertig (30) dagen na de datum van verzending het recht om het bedrag met vijftien (15) procent te verhogen als vergoeding voor administratieve kosten met een minimum van tweehonderd (200) euro met een minimum van tweehonderd (200) euro, tenzij hij in staat is om de daadwerkelijk gemaakte kosten vast te stellen om zijn claim terug te vorderen. Alle kosten die de verkoper maakt om zijn claim terug te vorderen, zijn voor rekening van de klant.
6.9 De Klant aanvaardt onmiddellijk dat de Verkoper alle schulden vergoedt die de Klant aan hem verschuldigd is met elke vordering die de Klant op de Verkoper zou kunnen hebben. De klant machtigt de verkoper om alle facturen elektronisch naar hem te sturen.
6.10 De klant blijft verantwoordelijk voor de betaling van de factuur die op zijn verzoek aan een derde partij wordt gestuurd en kan in geval van niet-betaling op de vervaldag worden verplicht om de door deze derde verschuldigde bedragen te betalen, in hoofdsom, rente en kosten.
6.11 Wanneer de Klant een Consument is, zijn de artikelen 6.7 en 6.8 mutatis mutandis van toepassing wanneer de Verkoper een niet-geprotesteerde factuur van de Klant niet betaalt op de vervaldag van deze factuur.
7. AFHALEN EN BEZORGEN
7.1 Elk product dat aan de klant wordt verkocht, moet door de klant worden opgehaald in de winkel van de verkoper waar de klant de aankoop heeft gedaan, vanaf het moment van aankoop door de klant. Wanneer de klant een product via de website reserveert, heeft hij een periode van tien (10) werkdagen om het product op te halen bij het daarvoor bestemde verkooppunt van de verkoper.
7.2 Als het product door de klant op de website van de verkoper is gekocht, moet de klant het product ophalen op de locatie die door de verkoper is aangegeven in de bevestigingsmail van de bestelling of, bij gebrek daaraan, op het hoofdkantoor van de verkoper, binnen tien (10) werkdagen.
7.3 In het geval dat de Klant zijn bestelde Producten niet binnen de gestelde termijn heeft ingetrokken, is de Verkoper automatisch en zonder voorafgaande kennisgeving van zijn verplichting om de Producten te bewaren en te overhandigen. In het geval dat de bestelde producten niet binnen de gestelde termijn worden opgehaald, kan de klant geen aanspraak maken op enige terugbetaling of compensatie en het niet verwijderen van de bestelde producten binnen de gestelde termijn vormt een ernstige inbreuk op het contract.
7.4 Als de verkoper de klant een voorstel doet, kunnen de klant en de verkoper overeenkomen dat de bestelde producten door de verkoper aan de klant worden geleverd. De verkoper zal de klant vóór de validatie van de bestelling op de hoogte brengen van de modaliteiten, indicatieve termijnen en de prijs van de levering. De betreffende producten reizen voor rekening, risico en gevaar van de klant, behalve in geval van opzettelijke fout of grove nalatigheid die te wijten is aan de verkoper of zijn agenten. De kosten voor het transport van de producten worden aan de klant gefactureerd. De producten worden geleverd op het postadres dat door de klant op de website is aangegeven, voor de voordeur van het gebouw, op de stoep. In geval van verlies, beschadiging of vertraging in het transport van de producten vallen alle claims onder de verantwoordelijkheid van de klant, die zijn rechten bij de vervoerder moet doen gelden, binnen de tijdslimieten die van toepassing zijn afhankelijk van de wijze van transport. Verlies, schade of vertraging die te wijten is aan de vervoerder van de Producten kan in geen geval een reden zijn voor niet-betaling of vertraging in de betaling van de facturen van de Verkoper. Het feit dat de verkoper de goederen toevertrouwt aan een vervoerder of expediteur van zijn keuze of het feit dat het transport vooraf wordt betaald door de klant, leidt niet tot een afwijking van deze bepaling.
7.5 De overdracht van risico's met betrekking tot de producten die door de verkoper aan de klant worden verkocht, is van kracht zodra het contract is gesloten.
8. EIGENDOMSVOORBEHOUD
8.1 De verkoper behoudt de eigendom van de producten tot de effectieve ontvangst van het totale bedrag van de prijs van de betrokken producten en de bijbehorende accessoires. De eigendomsoverdracht van de producten die door de verkoper aan de klant worden verkocht, vindt plaats op de datum van volledige betaling van de prijs van de betrokken producten en de bijbehorende accessoires (mogelijke kosten, interesten en boetes) door de klant.
8.2 Voordat de eigendomsoverdracht plaatsvindt, is het de Klant uitdrukkelijk verboden om de door de Verkoper verkochte Producten aan de Klant te verkopen, over te dragen, te verpanden en in het algemeen te vervreemden. De verkoper kan vijf (5) dagen na de verzending van een ingebrekestelling van deze clausule van eigendomsvoorbehoud gebruik maken om de klant te betalen, indien de klant in gebreke blijft met de volledige betaling van de aan de verkoper verschuldigde bedragen. De betreffende producten moeten dan onmiddellijk aan de verkoper worden teruggestuurd, op eenvoudig verzoek en op kosten van de klant. De Klant blijft echter als enige verantwoordelijk voor het verlies, zelfs door een toevallige gebeurtenis of overmacht, van de verkochte Producten. De Klant blijft de voogd van de Producten die hij moet verzekeren en waarvan hij moet garanderen dat het onderhoud in goede staat blijft tot de volledige betaling van alle aan de Verkoper verschuldigde bedragen.
9. HERROEPINGSRECHT
9.1 Deze bepaling is alleen van toepassing wanneer de klant een consument is en op voorwaarde dat de overeenkomst via de website is gesloten. Als de klant een consument is die een product heeft gekocht in een verkooppunt (winkel) van de verkoper, heeft hij geen herroepingsrecht.
9.2 Als de klant een product alleen via de website heeft gereserveerd door ervoor te kiezen het product op het verkooppunt van de verkoper af te halen en alleen de prijs van het product te betalen wanneer het wordt opgehaald bij het verkooppunt van de verkoper, geniet de klant geen recht op herroeping. In dit geval beslist de klant pas om het product te kopen wanneer hij wordt opgehaald in de winkel, nadat hij het product heeft geïnspecteerd en contact heeft opgenomen met een van de medewerkers van de verkoper die ter plaatse aanwezig is. In geval van een aankoop betaalt de klant aan de kassa van de winkel van de verkoper. De verkoop wordt alleen uitgevoerd op het moment van betaling door de klant. Het is dus geen verkoop op afstand; daarom is er geen herroepingsrecht van toepassing.
9.3 Waar deze bepaling van toepassing is, heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder opgave van reden en gedurende een periode van veertien kalenderdagen te annuleren, op voorwaarde dat de overeenkomst buiten de vestiging van de verkoper is gesloten. Deze periode begint op de dag dat het product door of namens de consument is ontvangen.
9.4 Tijdens deze periode dient de Consument zorgvuldig om te gaan met het Product en de verpakking. De consument mag het product alleen uitpakken of gebruiken voor zover dit nodig is om de aard, de kenmerken en de goede werking van het product vast te stellen. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, moet hij het aankoopbewijs met een bepaalde datum en het product en alle geleverde accessoires tegelijkertijd in hun originele staat en verpakking aan de verkoper terugsturen. Het herroepingsrecht kan alleen worden uitgeoefend als de originele verpakking van het product intact is gebleven, in het bijzonder als de verzegeling en het product zelf niet zijn gebruikt of beschadigd. De klant is verantwoordelijk voor elk waardeverlies van de producten als gevolg van manipulaties die verder gaan dan nodig is om hun aard, kenmerken en werking vast te stellen.
9.5 Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, moet hij de kosten dragen die door deze beslissing worden gemaakt, inclusief de kosten voor het terugsturen van het product naar de verkoper. Zendingen „gefrankeerd door de ontvanger” en „onder rembours” worden door de verkoper geweigerd.
9.6 Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die, vanwege hun aard of het gebruik dat ervan door de klant wordt gemaakt, waarschijnlijk niet opnieuw op de markt zullen worden gebracht door de verkoper, zoals in het bijzonder en niet uitsluitend: goederen die om gezondheids- of hygiënische redenen zijn verzegeld als de klant ze na levering heeft ontzegeld; audio- en video-opnamen en software voor computers (cd, dvd, Blu-ray, Blu-ray, hardware)., programma's, cd-roms, videogames, videogames, videogames, USB-stick, USB-stick...), inclusief hervulbare telefoonkaarten waarvan de verzegeling is verbroken; voorwerpen die duidelijk persoonlijk zijn; artikelen die snel bederven of beperkt houdbaar zijn; artikelen die verzegeld zijn en om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden geretourneerd en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
9.7 In geval van uitoefening van het herroepingsrecht door de consument, vergoedt de verkoper de consument (i) de prijs van het product dat door de consument is geretourneerd en betaald, evenals (ii) de transport- en bezorgkosten die de consument heeft betaald om het product door de verkoper te laten leveren, maar alleen tot de maximaal toepasselijke minimumkosten. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere wijze van transport en levering dan de goedkoopste wijze van transport en levering die door de verkoper wordt aangeboden, vergoedt de verkoper alleen de transport- en bezorgkosten die overeenkomen met het goedkoopste tarief dat op zijn website wordt aangeboden. De verkoper behoudt zich het recht voor om op elk moment van de aankoopprijs af te trekken om het bedrag van de waardevermindering van het product waarvoor de klant verantwoordelijk is, terug te betalen.
9.8 De Verkoper vergoedt de Consument met dezelfde betaalmethode die de Consument voor de eerste transactie heeft gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk akkoord gaat met een andere betaalmethode en op voorwaarde dat de terugbetaling geen kosten met zich meebrengt voor de Consument. De verkoper vergoedt de consument alleen na ontvangst van het product dat door de consument is geretourneerd of totdat de consument een bewijs van verzending van het product heeft overgelegd, afhankelijk van welke datum de eerste van deze gebeurtenissen is.
9.9 De consument kan het volgende formulier gebruiken om de verkoper op de hoogte te stellen van zijn wens om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht:
Formulier voor herroeping
(Gelieve dit formulier alleen in te vullen en terug te sturen als u de overeenkomst wilt herroepen.)
Ter attentie van SRL 1POPUPSTORE, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is te 1420 Braine-l'Alleud, Avenue du Commerce 50
Ik (*) stel u hierbij op de hoogte (*) van mijn/onze (*) herroeping, in overeenstemming met artikel 53 van boek VI van het Wetboek van Economisch Recht, van het contract met betrekking tot de verkoop van het product hieronder:
(Geef een beschrijving van het product in kwestie)
Besteld op (*) /ontvangen op (*):
Naam van de klant (en):
Adres van de klant (en):
E-mailadres van de klant (en):
Ik reken op u voor uw volledige medewerking, accepteer alstublieft mevrouw, meneer, mijn oprechte groeten.
Handtekening van de klant (en):
Datum:
(*) Doorstrepen de overbodige vermelding.
10. VERANTWOORDELIJKHEID
10.1 De aansprakelijkheid van de verkoper is beperkt tot hetgeen dwingend wordt opgelegd door de wet. De verkoper kan alleen aansprakelijk worden gesteld in geval van grove nalatigheid of opzettelijke fout die aan hem te wijten is. De verplichtingen van de Verkoper uit hoofde van het Contract zijn uitsluitend middelenverplichtingen. De verkoper aanvaardt geen verantwoordelijkheid wanneer de aan hem toe te schrijven inbreuk te wijten is aan een geval van overmacht.
10.2 De verkoper levert zijn producten „zoals ze zijn”. De klant neemt alle risico's die verbonden zijn aan het gebruik van de producten. De verkoper kan in geen geval verantwoordelijk worden gehouden voor schade van welke aard dan ook, inclusief indirecte schade, en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enig financieel of ander verlies in verband met het contract, zelfs niet als de verkoper op de hoogte was gesteld van het risico dat dergelijke schade zou optreden. Deze bepaling heeft echter niet tot gevolg dat de wettelijke aansprakelijkheid van de verkoper wordt uitgesloten of beperkt in geval van overlijden van de consument of persoonlijk letsel veroorzaakt aan de consument als gevolg van een handeling of nalatigheid van de verkoper.
10.3 De verkoper geeft geen enkele garantie, expliciet, impliciet, wettelijk of anderszins, met betrekking tot de producten. Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in het Contract, sluit de Verkoper alle garanties met betrekking tot de Producten uit, zowel in feite als wettelijk, expliciet of impliciet, voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving. De verkoper is niet verantwoordelijk jegens de klant of derden voor enige wijziging, opschorting of onderbreking van de beschikbaarheid van de producten.
10.4 Geen enkel advies of informatie die door de Klant van de Verkoper wordt verkregen, vormt een garantie die niet uitdrukkelijk in het Contract is vermeld.
10.5 Geen van de partijen kan verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen of problemen bij de uitvoering van het Contract indien deze het gevolg zijn van een geval van overmacht.
10.6 Indien, om welke reden dan ook, de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van de verkoper de aansprakelijkheid van de verkoper niet dekt wanneer haar aansprakelijkheid kan worden vastgesteld en reparatie, vervanging of volledige reparatie niet mogelijk is, zal de verkoper de schade persoonlijk dekken, maar binnen de limiet van het totale bedrag dat door de verkoper aan de klant wordt gefactureerd voor het product in kwestie.
10.7 Behalve in geval van opzettelijk wangedrag of grove nalatigheid van de kant van de verkoper, zal de klant de verkoper vrijwaren en de verkoper vrijwaren tegen alle acties, claims of gerechtelijke procedures van welke aard dan ook die door een derde partij tegen de verkoper zouden worden gericht of ingesteld en die een direct of indirect gevolg zouden zijn van het gebruik van de producten of die verband zouden houden met het contract, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, eventuele schade, kosten of schadeloosstellingen die ten laste van de verkoper zouden komen en verband houden met een dergelijke actie, claim of een rechtszaak. Als de Klant in dit verband zelf dergelijke schade heeft betaald, kan hij op geen enkel moment aanspraak maken op terugbetaling door de verkoper van de betalingen die hij aldus zou hebben gedaan.
11. GARANTIES DIE VAN TOEPASSING ZIJN OP CONSUMPTIEGOEDEREN
11.1 Wanneer de Klant een Consument is, geniet hij de wettelijke garantie die van toepassing is op consumptiegoederen, zoals bepaald in de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek. De verkoper is verplicht om goederen te leveren in overeenstemming met het Contract en zich te verantwoorden voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat op het moment van levering van de producten. De conformiteitsgarantie kan worden uitgeoefend als er een defect bestaat op de dag dat de klant het product in bezit neemt, en de verkoper is verantwoordelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat binnen een periode van twee jaar vanaf deze dag zichtbaar zou worden, zolang het bestond op de datum van levering van het product aan de klant. Wanneer het defect binnen 6 maanden na de dag van levering van het product is opgetreden, wordt aangenomen dat het aanwezig was zodra het product werd geleverd, tenzij de verkoper het tegendeel bewijst. Aan de andere kant is het na deze periode van 6 maanden aan de Klant om te bewijzen dat het defect bestond op het moment van levering van het Product.
11.2 De garantie die van toepassing is op consumptiegoederen is niet geldig in de volgende gevallen: in het geval dat een derde partij tussenbeide is gekomen of het product heeft gemanipuleerd, hoewel dit niet wettelijk is toegestaan door de verkoper; in geval van schade veroorzaakt door brand, water (overstroming) of bliksem, een ongeval, een natuurramp; in geval van schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, slecht onderhoud, abnormaal gebruik of elk ander gebruik dat niet voldoet aan de voorschriften van de fabrikant of de instructies van de verkoper; in geval van schade als gevolg van commercieel of professioneel gebruik of collectief gebruik van het product. Deze lijst is niet volledig en is slechts illustratief.
11.3 De garantie die van toepassing is op consumptiegoederen omvat de reparatie of vervanging van het niet-conforme product, zonder kosten voor de klant. Als echter blijkt dat de reparatie of vervanging van het product niet mogelijk is, dat dit voor de verkoper onevenredig is of de klant ernstig ongemak zou bezorgen (bijvoorbeeld onredelijke termijnen), verbindt de verkoper zich ertoe dat hij op verzoek van de klant een passende korting krijgt of, afhankelijk van het geval, dat het contract wordt geannuleerd en dat de volledige prijs wordt terugbetaald, onder voorbehoud van de teruggave van het product door de klant.
11.4 Om gebruik te kunnen maken van de garantie die van toepassing is op consumptiegoederen, moet de Klant de datum van aankoop van het Product en de levering ervan bewijzen. De factuur of kassabon van de verkoper is geldig als garantiecertificaten voor de klant ten opzichte van de verkoper. Anders kan de klant elk ander geldig bewijsmiddel gebruiken om de datum van aankoop en levering van het product vast te stellen.
11.5 In alle gevallen verliest de Klant die een Consument is het recht om een beroep te doen op een defect of non-conformiteit als hij de Verkoper niet via een gedetailleerde e-mail op de hoogte heeft gesteld binnen een periode van twee (2) maanden vanaf het moment waarop de Klant het gebrek heeft opgemerkt of had moeten opmerken.
11.6 Tijdens de reparatie van elektronische apparaten is het mogelijk dat de gegevens die in of door het te repareren product zijn opgeslagen, beschadigd raken of verloren gaan. Alleen de klant kan verantwoordelijk worden gehouden voor het opslaan van de bovenstaande gegevens of voor de reconstructie ervan, met uitsluiting van elke aansprakelijkheid van de verkoper in dit verband. De verkoper kan in geen geval verantwoordelijk worden gehouden voor het verlies of de reproductie van gegevens die zijn opgeslagen in of door deze elektronische apparaten.
11.7 Klachten, verzoeken om omruiling of terugbetaling voor een niet-conform product moeten worden ingediend op het verkooppunt waar de klant het niet-conforme product heeft gekocht of, bij gebreke daarvan, per post of per e-mail gericht aan de verkoper.
11.8 Elke klacht van de Klant en elke activering van de garantie schorten op geen enkele wijze de opeisbaarheid van de door de Klant aan de Verkoper verschuldigde bedragen op.
12. GARANTIES TEGEN VERBORGEN GEBREKEN
12.1 Deze bepaling doet geen afbreuk aan de conformiteitsgarantie die van toepassing is op consumptiegoederen wanneer de klant een consument is.
12.2 De Klant kan de uitoefening van de garantie tegen verborgen gebreken aanvragen als de aanwezige gebreken niet zijn opgetreden op het moment van aankoop, vóór de aankoop waren (en dus bijvoorbeeld niet het gevolg zijn van normale slijtage van het product) en voldoende ernstig zijn (het defect moet het product ofwel ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het is bedoeld, ofwel dit gebruik zodanig verminderen dat de Klant het Product niet zou hebben gekocht of niet kocht het voor een dergelijke prijs (als hij het defect had gekend).
12.3 De aan de Klant geleverde Producten worden geacht door de Klant te zijn goedgekeurd binnen uiterlijk vijf (5) kalenderdagen na levering van de Producten, tenzij een specifieke en gedetailleerde klacht door de Klant vóór het verstrijken van deze periode telefonisch en per e-mail aan de Verkoper wordt gemeld. De goedkeuring heeft betrekking op alle zichtbare gebreken, dat wil zeggen alle gebreken die de klant kon ontdekken op het moment van levering of binnen vijf (5) kalenderdagen na levering door zorgvuldige en serieuze controle.
12.4 De Klant is verplicht om de Producten binnen vijf kalenderdagen na ontvangst aan een grondige inspectie te onderwerpen. In alle gevallen verliest de Klant het recht om een beroep te doen op een gebrek als hij de Verkoper niet via een gedetailleerde e-mail op de hoogte heeft gesteld binnen vijftien (15) kalenderdagen vanaf het moment waarop de Klant het gebrek heeft opgemerkt of had moeten constateren. In ieder geval zal de Verkoper geen rekening houden met claims op gebreken waarvan de oorsprong ligt na de levering van de Producten of die te wijten zijn aan de Klant.
12.5 De garantieverplichting met betrekking tot verborgen gebreken is alleen van toepassing als het product onder normale omstandigheden wordt gebruikt. De toepassing van elke garantie met betrekking tot een verborgen gebrek is afhankelijk van het voldoen aan de volgende cumulatieve voorwaarden: (i) het defect maakt de apparatuur in belangrijke mate ongeschikt voor het gebruik waarvoor het gewoonlijk is bedoeld of voor een speciaal gebruik dat uitdrukkelijk wordt vermeld in de bijzondere verkoopvoorwaarden; (ii) het product is door de klant op passende wijze gemonteerd en geplaatst; (iii) het product wordt onder normale omstandigheden gebruikt; (iv) de onderhoudsinstructies en gebruik, meegedeeld bij levering of vermeld in de documentatie bij de levering zijn gerespecteerd, (v) het product is niet gewijzigd, gedemonteerd of gerepareerd door de klant of door een derde partij en (vi) de klant heeft de klacht met betrekking tot het verborgen gebrek per aangetekende brief aan de verkoper gemeld binnen maximaal vijftien (15) kalenderdagen nadat hij het verborgen gebrek heeft ontdekt.
12.6 Wanneer de garantie van de verkoper tegen verborgen gebreken op het product van toepassing is, is de garantie, naar keuze van de verkoper, beperkt tot de gratis reparatie, tot de volledige of tot de vervanging van het defecte product, zonder dat de verkoper naast een schadevergoeding vereist is. De aansprakelijkheid van de verkoper mag in geen geval hoger zijn dan de factuurwaarde van het betreffende product. In geval van toepassing van de garantie tegen verborgen gebreken, moet de klant het defecte product op zijn kosten en op zijn risico aan de verkoper retourneren, zodat het kan worden gerepareerd of vervangen.
12.7 In geval van activering van de garantie tegen verborgen gebreken door de Klant, moet het Product gefrankeerd en niet-gratis aan de verkoper worden geretourneerd. Als de verkoper van mening is dat de garantie van toepassing is op het product, vergoedt hij de redelijke kosten voor het transport van de producten voor de retourzending en teruggave aan de klant. Anders blijven de transportkosten voor rekening van de klant.
12.8 De producten kunnen alleen aan de verkoper worden geretourneerd na voorafgaande schriftelijke toestemming van de verkoper. Geretourneerde producten moeten gefrankeerd naar de verkoper worden gestuurd. Geretourneerde producten moeten in perfecte staat zijn en zorgvuldig verpakt zijn in hun originele verpakking, zonder enige wijziging van hun referenties of serienummers; ze moeten hun etiket intact houden, evenals hun stempels of merktekens die de doorverkoop van deze producten mogelijk maken. In het geval van een retourzending die niet eerder is goedgekeurd of niet voldoet, worden de producten op zijn kosten aan de klant geretourneerd.
12.9 Elke klacht van de Klant en elke activering van de garantie schorten op geen enkele wijze de opeisbaarheid van de door de Klant aan de Verkoper verschuldigde bedragen op.
13. PERSOONLIJKE GEGEVENS
13.1 De Klant machtigt de Verkoper om de persoonsgegevens te verwerken die de Klant aan de Verkoper meedeelt.
13.2 De Klant verklaart kennis te hebben genomen van de voorschriften van de Verkoper met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en hieraan te voldoen.
13.3 De Klant garandeert de Verkoper tegen elk verhaal en elke claim, in het algemeen, van derden die direct of indirect verband houden met de verwerking van persoonsgegevens waarnaar hierin wordt verwezen en die de Klant aan de Verkoper heeft meegedeeld.
14. OVERDRACHT VAN CONTRACTEN EN ONDERAANNEMING
14.1 De verkoper heeft het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk, evenals de rechten en verplichtingen die voortvloeien uit het contract, over te dragen aan derden zonder toestemming van de klant en zonder dat deze laatste aanspraak kan maken op enige vergoeding en op voorwaarde dat de overdracht van het contract de garanties van de klant niet vermindert wanneer deze een consument is. In het bijzonder heeft de verkoper het recht om elke vordering die hij tegen de klant heeft, over te dragen en een dergelijke overdracht zal resulteren in de verplichting voor de klant om te betalen in handen van de nieuwe eigenaar van de claim. De verkoper heeft het recht om de uitvoering van de bestelling geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan onderaannemers, zonder toestemming van de klant.
14.2 De verkoper heeft het recht om elke onderaannemer van zijn keuze in te schakelen.
14.3 De Klant heeft niet het recht om het Contract geheel of gedeeltelijk, gratis of tegen vergoeding over te dragen aan derden. Elke overdracht van het Contract of een deel ervan die door de Klant in strijd met deze bepaling zou worden gedaan, zou automatisch nietig en niet afdwingbaar zijn tegenover de Verkoper.
15. VOLLEDIG CONTRACT
15.1 Het Contract vormt de volledige tekst van de overeenkomst tussen de partijen voor hetzelfde doel. Het vervangt alle andere overeenkomsten, voorstellen, aanbiedingen of intentieverklaringen die eerder door een van de partijen zijn opgesteld, evenals elke andere communicatie tussen de partijen over de inhoud van de overeenkomst.
15.2 Elke verklaring van afstand door een partij van alle of een deel van haar rechten of belangen uit hoofde van het Contract moet schriftelijk worden gedaan. Het feit dat een partij een van haar rechten uit hoofde van het Contract niet uitoefent of niet aandringt op de naleving van de bepalingen van het Contract door de andere partij, kan niet worden geïnterpreteerd als een afstand van dit recht of als de aanvaarding van de schending van het Contract.
15.3 Het Contract maakt integraal deel uit van de aanbiedingen of elke overeenkomst die tussen de Verkoper en de Klant wordt gesloten.
15.4 Het Contract heeft voorrang op de algemene of specifieke voorwaarden van de Klant, zelfs als deze bepalen dat ze exclusief van toepassing zijn. Elke afwijking van het Contract is toegestaan op voorwaarde dat de verkoper vooraf schriftelijk toestemming geeft.
15.5 De afwezigheid van uitvoering door de Verkoper van een van de bepalingen van het Contract mag op geen enkele manier worden gelijkgesteld of geïnterpreteerd (i) als een verzaking van de latere toepassing ervan, noch (ii) als een verzaking van de toepassing van de andere bepalingen van het Contract door de Verkoper.
16. HANDICAP
16.1 De mogelijke nietigheid of niet-afdwingbaarheid van een bepaling van het Contract heeft op geen enkele manier invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van het Contract.
16.2 De partijen verbinden zich ertoe elke bepaling van het Contract die ongeldig wordt verklaard, te vervangen door een andere bepaling met een gelijkwaardig economisch effect.
16.3 Elke bepaling van deze Overeenkomst die als ongeldig of niet-afdwingbaar wordt beschouwd, is van toepassing voor zover wettelijk toegestaan.
17. COMMUNICATIE
17.1 Elke partij staat de andere partij toe om met haar te corresponderen door middel van e-mails.
18. TOEPASSELIJKE WETGEVING EN BEVOEGDE JURISDICTIES
18.1 Het Contract wordt uitsluitend beheerst door de bepalingen van het Belgische recht, met uitzondering van de conflicterende rechtsregels.
18.2 Elk geschil dat voortvloeit uit of verband houdt met het Contract zal uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken en tribunalen van het arrondissement Brussel, die door de partijen als enige bevoegde worden gekozen. De voertaal van de procedure is Frans.
19. ACCEPTATIE
19.1 Wanneer de bestelling van de Klant via de Website wordt geplaatst, is de aanvaarding van deze algemene voorwaarden door de Klant het gevolg van het feit dat het vakje is aangevinkt dat overeenkomt met de aanvaardingszin van deze algemene voorwaarden, bijvoorbeeld door de vermelding „Ik erken dat ik alle algemene voorwaarden heb gelezen en aanvaard”. Het aanvinken van dit vakje wordt geacht dezelfde waarde te hebben als een handgeschreven handtekening van de kant van de Klant.
19.2 Wanneer de bestelling van de klant wordt geplaatst in een verkooppunt van de verkoper, kan de klant deze algemene voorwaarden lezen door ze bij de ingang van het verkooppunt van de verkoper te plaatsen en het toevertrouwen van een bestelling aan de verkoper impliceert de aanvaarding door de klant van het contract. De klant kan een exemplaar van deze algemene voorwaarden ontvangen op eenvoudig verzoek, gericht aan het personeel van de verkoper dat aanwezig is op het verkooppunt van de verkoper.
19.3 De Klant erkent uitdrukkelijk dat deze algemene voorwaarden een algemeen kader vormen dat van toepassing is op alle bestellingen die bij de Verkoper worden geplaatst, bij gebrek aan andere specifieke schriftelijke informatie. Deze algemene voorwaarden zijn dus algemeen en blijven bestaan met betrekking tot andere geplaatste of toe te vertrouwen bestellingen.